.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هادي ابراهيمي ؛
كردان تجلي مردم داري،محروم نوازي و اعمال قاطعيت
اما اگر بخواهیم مرحوم کردان را در عناوین مدیریتی وی خلاصه و قضاوت کنیم، ظلم مضاعف دیگری را به شخصیت بزرگ و برازنده ایشان تحمیل کرده و از طرفی مخاطبان و افکار عمومی این مقاله را نیز از توسعه آگاهی های کاربردی محروم نگه داشته ایم!
كردان تجلي مردم داري،محروم نوازي و اعمال قاطعيت

مرحوم حاج علی کردان، وزیر سابق کشور را بی تردید می توان یکی از اسطوره ها و پدیده های نادر مدیریتی در سطوح ملی تلقی کرد که در طول سه دهه مدیریت تاثیرگذار، همواره در مسیر رشد پلکانی مدیریت قرار داشته و بطور فزاینده شاهد جلب اعتماد تصاعدی مدیران مافوق در سازمانهای مختلف به توان کاری، مهارت فرصت سازی، ظرفیت مسئولیت پذیری و قدرت پاسخگوئی وی بوده ایم!
کردان که بدون پشتوانه آقازادگی و یا سابقه عضوبت در مافیای قدرت و ثروت و نیز در فاصله ای مشهود از جریانات سیاسی برون مرزی و غیرخودی، پای به میدان های مین کاری شده مدیریت ملی گذاشت، تنها و تنها با اتکاء به خدا و ابتناء به توان، تجربه، فهم و سواد کاری و حرفه ای خود به نقش آفرینی در سلسله مسئولیت های محوله پرداخته و از کمترین داده ها، بیشترین ستاده های مدیریتی را تحویل می داد که این اعجازهای مدیریتی را می توان هم به روایت اسناد مکتوب و هم به شهادت همکاران ایشان دریافت کرد!
عضویت در سپاه، قضاوت در دادگاه انقلاب ساری و آمل و خلخال، فرمانداری علی آباد و گنبد، بازرسی ریاست جمهوری زمان رهبری عزیز، معاونت سازمان ثبت اسناد، معاونت در وزارت ارشاد، معاونت صدا و سیما، قائم مقامی وزارت نفت، مسئولیت وزارت کشور و نهایتاً مشاورت برای ریاست جمهوری،کوتاه ترین مرور ممکن از گردش مدیریت مرحوم کردان در سه دهه انقلاب بود!
اما اگر بخواهیم مرحوم کردان را در عناوین مدیریتی وی خلاصه و قضاوت کنیم، ظلم مضاعف دیگری را به شخصیت بزرگ و برازنده ایشان تحمیل کرده و از طرفی مخاطبان و افکار عمومی این مقاله را نیز از توسعه آگاهی های کاربردی محروم نگه داشته ایم!
مکتب مدیریت کردان، مکتب مردم گرائی، محروم نوازی، صداقت پیشگی، مهرورزی، عدالت گستری، اعمال قاطعیت، ایجاد شفافیت، تجلی صراحت، صفای وطن دوستی و عشق ورزی به همزادگاهی های نیازمند به هنگام استقرار در اوج قله قدرت است که غالباً برای دیگران همین نقطه، محل غفلت است!
اما کردان، مقوله دیگری است، تافته جدابافته ای که بدون هیچ چشمداشتی، یوسف وار به برادرانی که از زادگاهش، ملتمس محبت ایشان بوده اند، سخاوتمندانه ارادت ورزید و کریمانه عنایت کرد!
ثمره مظلومیت کردان، آه سوخته دلانی شد که جز او پناهی نداشته و بعد از ایشان نیز ماوایی نیافتند، آه سوزانی که دامن بی درد ها را سوزاند و آنها را از چشم عنایت خوبان انداخت و بی صفایشان گرداند!
کردان، در مدیریت عالیه نظام بنیانگذار مکتبی از مدیریت شد که ارزش محورانه به تحقق اهدافی سوق می یافت که در آن دیانت و سیاست در هم آمیخته و هرم خدمت او متاثر از یک قله، یعنی ولایت مطلقه فقیه شکل می گرفت و از این نظر، کردان حتی یک قدم، انحراف از معیار نشان نمی داد و مصمم تر از همیشه متعهد به عهدی بود که با خدای خویش در محضر ولی امر مسلمین بسته و آن را با خون دل امضاء کرده بود!
وقتی به گذشته برمی گردم و از افق تلخ اتفاقاتی که خود در متن آن قرار داشته ام، به افرادی که با او لاف رفاقت می زدند، نظر می افکنم، وجودم آکنده از تاسفی می شود که کم از آتش خشم نیست، اما چاره چیست؟ جز آنکه با تاسی از مکتب مدیریت کردان، جامه خدمت به تن کرده و کمر همت ببندم و راه او پیشه کنم و مظلومیت او را نیز با ظرفیتی مشابه خود ایشان انتظار بکشم!
باید یاران او را یار بدانم و خصم او را خار دانسته و خوار بنگرم که حقیقت نیز در همین مقدار است و اگر چه سخن بسیار است، اما اندازه نگهدارم و در سکوت خلوت خویش، جز خون نبارم!
لجاجت غیر منصفانه بدخواهانی که با شعار خیرخواهی و در لباس دوستی از پشت به قلب او خنجر بی مهری فرو کردند، آنچنان مرا می آزارد که نمی توانم آنهمه هجمه را به مظلومی باور کنم که در تنهایی خویش نیز به ما درس جوانمردی می داد و آراممان می کرد!
کردان را می توان مظلوم منحصربفرد دهه سوم انقلاب اسلامی دانست که تنها و تنها قربانی منش ناب اصولگرایانه خویش شد و خارج از باج خواهی خراج طلبان سیاسی و جناحی، در منهاج الهی خویش معراجی شد!
اینک که به کردان می اندیشم، در این فکر فرو می روم که چگونه می توان کردان شد، کردان ماند و به بزرگی کردان واصل شد و همانند کردان مشکلات را در پنجه تدبیر خویش موم کرد، خون خورد و دم برنیاورد و به ادامه راه اندیشید و خاطرخواهانه به مراد خویش گفت :
بشکست اگر دل من، به فدای چشم مستت سرخم می سلامت، شکند اگر سبوئی!
آفرین به یارانی همچون دکتر احمدی نژاد و دکتر رحیمی و مهندس رحیم مشائی که در دوستی سنگ تمام گذاشته و یک گام هم پا عقب نگذاشته و در حیات و ممات او، وفای خویش را به یاری که تنها به معرکه رفت و فدای عهدش شد، ثابت کردند!
در پایان باید متذکر شوم که کردان اگر چه در عینیت ما ناپیدا شد، اما در ذهنیت مردم، جاودانه همیشه پیداست و مثل ماندگاری خاطره رودی که شتابان به دریا رهنمون است، کردان نیز به حرمت خدمت و مردمی بودنش و نیز بخاطر خدایی و خالصانه بودن رفتارهایش هرگز از یادها نمی رود و جریان دارد!


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

لبیک ساری 4 آبان 1389
برادر ابراهیمی نقل زیبایی از مرحوم کردان داشته اید.
حالا نوبت من است که خاطره ای از این پدر ارزشی خدمت خوانندگان عزیز تداعی کنم. زمانی که ایشان در کمیته انقلاب مسئولیتی داشته اند. به علت درگیری با منافقین ،جنگلهای آمل، ایشان مورد بازبینی منافقین در آن زمان بوده اند. که با پدر من هماهنگ فعالیت می کردند در مورد شناسایی و حبس این افراد مرتد به انقلاب. زمانی که به ماموریتی رفته بودند در زمان برگشت از ماموریت منافقین کور دل پدر منو با تیغ های موکت بری بسیار عمیق خاطره زشت خود را بر بدن او نهادند. و به او گفتند به آقای کردان بگو اگر ایشان با شما همراه بودند. تیغ بر گردن ایشان بود نه تن ایشان.
حالا به نظر شما خوانندگان عزیز، زحماتی که این بزرگان و امسال کردان کشیده اند. آیا برابری با چه مصداقی از داستان این دنیا دارد. ارزش این زحمات بزرگان در صدر انقلاب تا به حال که ما جزء دستپروردین اینان هستیم و در راه ایشان در تلاشیم مصداق داستان ما را چگونه تعریف می کنید. گرچه که شعار ما الا بذکر الله تطمئن القلوب است. خدایا تو را دوست داریم و به خاطر تو گام بر می داریم. از خدمتگزاران صدیقت قبول کن و آنان را بیامرز.@
محسن رحیمی 4 آبان 1389
خدا رحمتش کنه
ایکاش میزاشتن بمونه تا مازندران از این محرومیت نجات پیدا میکرد
غلامی 4 آبان 1389
هنوز لوح تقدیر مرحوم کردان رمز گشائی نشده است تا بدین گونه قضاوت شودالبته منش ورفتار سیاسی آقای معاون تبلوری از کیاست آن مرحوم را نمایان می سازد ولیکن این نوشتار احساسی ودور از منطق سیاسی است و واقعا" بعید وغیرقابل تصور است که نویسنده همچنان در مقام و حرفه روزنامه نگاری حرفه ای نیست.
نا شناس 4 آبان 1389
پیرامون مطالب فوق پاسخ در خور و مستدلی دارم ولی حیف که میدانم شمالنیوز خائن تر و وابسته تر از انست که مطالبم را درج کند . شما فحش ناسزا و توهین وتهمت اشکار که حتما نیاز به اثبات دارد را درج میکنید ولی انتقاد معمولی از ابراهیمی را هرگز چاپ نمی کنید.
نا شناس 4 آبان 1389
کردان یکی بود روحش شاد خداوند او را با نورانیتی شگفت انگیز در فردای محشر نشان خواهد داد.
ما به حرف این و آن کاری نداریم فقط دانسته و دیده می دانیم او کردانی کاردان اما کم گوی بود.
الهی او را دوست بدار چون او دیگران را دوست داشت و کمک می کرد.
مرد علی است بس / البته علی کردان ما نیز بسیار مرد بود.
وحيد 4 آبان 1389
سلام-ازحسن ظن مرحوم كردان اگر نكته اي را بخواهم نقل نمايم اينكه در يكي از مسئوليتهايي كه عهده دار بودند بايد محل كار واطاق ايشان كنترلهائي ميشد در انوقت اخوي يكي از مسئولين عزيز وعالي مقام با او در مورد كنترل لازم مذاكره شد وفورا انجام دادند-پس از چندسال اين فرد به دليل غرور كاذب وجهل موضوعي به يكي از مخالفين ايشان تبديل شده بود-در محل جديد خدمت مرحوم مجدا نياز به كنترلهاي لازم تشخيص داده شد ايشان فرمودند بگوئيد فلان شخص قبلي بياييند به ايشان گفتند با شما مخالفتهاي شديدي دارد-گفتند از قول من به ايشان بفرماييد براي نظام است اگر ميشود انجام دهند من به لحاظ تقوا وانقلابي بودن ايشان رادوستشان دارم حتي اگر از ايشان مشكلي ايجادشود براي من راحتتر از غريبه ها ميباشد........خدا همه را عاقبت بخير نمايد
نا شناس 4 آبان 1389
خدا رحمتشان کند، اما داشتم داشتم فقط تجدید خاطره است اما چه خوب که داریم ها را باور کنیم . امروز مشایی در جایگاه بسیار عالی قرار دارد و مهم این که مازندرانی است.
روح الله 4 آبان 1389
برادر هادی سلام متن بسیار زیبایی در مورد مرحوم کردان ارائه کردین / ای کاش بچه های شمال نیوز آن مطلبی که بنده در خبر قبلی که در مورد حمایت از شما از زبان رئیس کمسیون عمران شورای شهرساری بود را به شما میرساند/چرا که به واسطه پست مهمی که دارید زیارت شما سخت است/واگر هم مجالی باشد از سد مدیران دفترتان گذشت/مطاللب آنقدر زیا د است که در مدت پنج دقیقه نمیتوان به آنها پرداخت. برادر هادی در حال حاضر حرف از گذشته و شاد بودن از اینکه در بزرگترین دمکراسی قرن پیروز شدیم خوب است اما شما برای کردانهایی که هنوز با اعتقاد از این نظام و ولایت آن دفاع میکنند وبرای طبرستان عزیز طرحهای قابل اجرا دارند تا کمی از دردهای این مردم شریف که در استانی زندگی میکنند که به گفته مرحوم کردان مازندران مرده ایست در کفن سبز /چه کردید؟ برادر هادی برای کسانی که هنوزم که هنوزه با توجه به بعضی سطحی نگری ها و تنگ نظریها (که از نظر آنها در این زمان که مملکت در حیطه مدیریت مریدان امام عزیز هست)و هنوز دلسرد نشدن چه میخواهید بکنید/ برادر هادی کردانها می آیندو مدیریت میکنندو به خدا می پیوندند/ وچه خوش باشد که آنها را مثل مرحوم کردان به نیکی یاد کنند/ قطعا" مرحوم کردان با مصائبی که داشت / آن دنیایش حتمآ آباد است و وای بحال ما که هنوز اندر خم این مسئولیت های پر مسئولیت مانده ایم ا
نا شناس 4 آبان 1389
هيچكس در ساري كردان نمي شود !!!
نا شناس 5 آبان 1389
ببینیم شما میتونی جای کردان را پر کنی آقای ابراهیمی
ادهم 5 بهمن 1389
میگن خیلی سخت گیر بود در صداوسیما.از بروبچه های صداوسیما نظرسنجی کنید.اکنون برادر بزگواری جای ایشان میباشند وهمه دوستش دارند.بنام مهندس تقدس نزاد.مرد شریفی میباشد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.